AANEEN in de media

Juli 2017
Hiv-preventie door Project Safe Suriname van Vereniging AANEEN

Maart 2017
Hulpmiddelen uit Holland in GFC-Nieuws, 22 Maart 2017:

Februari 2017

Humans of Amsterdam Oost
“I worked as a stewardess for twelve years. In the last few years that I was a flight attendant, I already did some volunteer work. I was interested in helping people because when you go to certain countries, you see a lot of luxury. Especially where we stay. We stay in very nice hotels in very good areas. It is also for our safety that we don’t stay in certain areas, so we always have the best environment. But then when you are in that country as a tourist, you see also another side of that country. You also see the poverty. So I started doing volunteer work by bringing extra suitcases with relief supplies to the orphanages in the countries that I visited. I did that with a group of stewardesses called Wings of Support. Then I also started to bring extra relief supplies to Suriname, which is my birthplace. The high HIV rate is the problem in Suriname, so I started to bring things like condoms with me. I got in touch with other organizations in Suriname while I kept helping on my own. We cooperated with Suriname. I have been volunteering the last ten years. Everything we sell in this shop is for charity, they are connected to projects we do in Suriname. It’s a charity shop. We connect Suriname with Holland and tell people about the situation in Suriname. Because Suriname is still Dutch speaking, lots of Dutch people go there every year so when there is a problem like HIV it also relates to the Netherlands.”
(Indische Buurt, Amsterdam Oost)

2016

AANEEN in magazine Stadleven van woningbouwcorporatie Stadgenoot Amsterdam, December 2016.

AANEEN in krant ‘Het Licht’ van stichting de Stem in Suriname.

Project AANEEN-Boksen voor een Betere Buurt – buurtbalie

11 December 2014, Stadsdeel Oost Amsterdam;
AANEEN Voorzitter Norine Hunsel krijgt ereteken van Gemeente Amsterdam voor 25 jaar vrijwillige inzet AANEEN.

Wereldwinkel AANEEN en boek Makandra

Project AANEEN-Boksen voor een Betere Buurt – Oktober/November 2014: ‘Vereniging AANEEN X Supersintmaarten Makassarplein.’

Mei 2014: Project AANEEN-Boksen voor een Betere Buurt – ‘AANEEN vertelt over Vrijheid i.s.m. Heartlinq mei 2014. Bekijk de video!

Maart 2014: ‘AANEEN in tijdschrift De Zaak maart 2014; o.a. over fondsenwerving’:

2 Januari 2014: Project AANEEN-Hulpmiddelen uit Holland – Live reportage op RTV Diemen, Tropical Paradise. AANEEN medewerker Kor Lampe in Suriname op bezoek bij Nos Kasitha.

2013

November: Interview Secretaris Willem Stoop over werkzaamheden AANEEN in Personeelsblad Turien Magazine, November 2013.

2 Oktober: Premier Rutte op wijkbezoek in de Indische buurt.

Juli: Nieuwsbrief Makassarplein
Vier vrienden van het Makassarplein aan het woord, waaronder Palmira van Vereniging AANEEN. Project AANEEN-Boksen voor een Betere Buurt

8 Juli: Nieuwsbrief Samen Indische Buurt

Penningmeester AANEEN naast wethouder Nevin Ozutok

Buurtplannen krijgen geld.
De bewonersjury van Amsterdam Oost heeft 29 buurtplannen uit de Indische Buurt een geldprijs toegekend om hun plan te gaan uitvoeren. Er waren 43 buurtplannen ingediend. De jury die bestaat uit negen bewoners, heeft de plannen kritisch beoordeeld op basis van vooraf gestelde criteria. ‘Ook de zichtbaarheid, uitstraling en duurzaamheid van de buurtplannen vonden we belangrijk’, zegt Adrie Barnhard, voorzitter. ‘Er blijkt een grote betrokkenheid te zijn bij de buurt’.

De jury was ook blij verrast over de kwaliteit en verscheidenheid van de plannen. Veel plannen gaan over groen, gezondheid en samen koken met producten uit eigen tuin. Andere buurtplannen gaan bewoners scholen in werk- en leertrajecten. Met deze kleinschalige lokale initiatieven gaan bewoners van de Indische Buurt vrijwillig aan de slag met iets nieuws. Zij leren elkaar kennen en dragen ook bij aan een betere buurt.
Op 4 juli was de feestelijke uitreiking van de gelden aan de winnende plannen. Samen Indische Buurt, de samenwerking van het stadsdeel Oost met drie corporaties, financiert de buurtplannen.

27 Januari: Project Project AANEEN-Safe Suriname – Radio FunX interview met AANEEN (beluister hieronder)

18 Maart 2013: Samen Indische Buurtkrant over Buurtwinkel AANEEN.

Koken voor de Majesteit

2012

Maart 2012: AANEEN op de website www.jekuntmeer.nl met haar projecten Blijf in Beweging en Kijkje in de Keuken

2011 Radio-interview