Safe Suriname

Of doe uw vrijwillige donatie via deze Tikkie :
Kun je me alsjeblieft betalen voor ‘Safe Suriname AANEEN Donatie.’ via https://tikkie.me/pay/AANEEN/q5UenB7nPsSE8aXzQdCes4

Projectmedewerkers P. Lieuw-Hie, K.Lampe, H.Eiflaar
Startdatum 31-01-2007
Samenwerkingspartners Stichting Lobi, Suriname Men United, Stichting Rachab voorheen: Stichting Maxi Linder, Harvey Eiflaar
Stichting de Stem
Sponsors HIVOS tot medio 2010
Gesponsord bedrag Zie sponsorschema onderin + eigen bijdragen AANEEN

Hiv en AIDS in Suriname stoppen is Hiv en AIDS in Nederland stoppen.

Van de cijfers die bekend zijn, hebben 10.000 van de 500.000 mensen die in Suriname wonen, het dodelijke virus. En dat aantal is groeiende en in werkelijkheid zeker hoger, omdat er een zekere taboesfeer heerst over deze ziekte. Veel kinderen zijn al wees geworden door het vroegtijdig wegvallen van de ouders. Veel jongvolwassen mensen hebben nooit de kans gekregen hun leven te voltooien.

Voorlichting en preventie

Voorgeschiedenis
De Maxi Linder Stichting, Herenstraat 32 in Paramaribo, zet zich sinds 1994 met hart en ziel in om verspreiding van HIV te voorkomen en voor een menswaardig bestaan van Hiv-patiënten en is een van de weinige organisaties die dit werk doet. Gestart onder leiding van mw. Juanita Altenberg en haar groep van vrijwilligers, waaronder artsen, is de stichting een begrip geworden in de strijd tegen AIDS. Door middel van effectieve voorlichting op scholen, in bordelen aan sekswerkers, in het binnenland en op diverse plaatsen waar veel jongeren komen, wordt deze ziekte uit de taboesfeer gehaald.

Dit is belangrijk, want als iets uit de taboesfeer gehaald wordt, en mensen er dus openlijk over kunnen praten, zonder zich te hoeven schamen, dan kunnen mensen geholpen worden, gered worden. Een land kan zich niet ontwikkelen als de bevolking niet gezond is.

En er wordt duidelijke, heldere informatie gegeven hoe men deze ziekte kan voorkomen. De nadruk van deze stichting ligt dan ook op Veilig Vrijen. Om Veilig Vrijen te bevorderen, deelt de stichting naast de voorlichting gratis condooms uit, zodat de ziekte zich minder makkelijk verspreidt. Per maand zijn er zo’n 5.000 aanvragen voor condooms bij de stichting. Helaas is er een structureel gebrek aan goede en betaalbare condooms, dus kan de stichting hieraan niet beantwoorden.

ACTIE AANEEN!

AANEEN investeert in het voorkomen van deze vreselijke ziekte, en in het onderzoek naar genezing, zodat deze ellendige ziekte voorgoed uit de wereld geholpen wordt! Voor een toekomst zonder AIDS. Er wordt duidelijke, heldere informatie gegeven aan patiënten en hun omgeving hoe deze ziekte te voorkomen en hoe ermee om te gaan in het dagelijks leven.
De nadruk van deze stichting ligt op Veilig Vrijen.

AANEEN schenkt condooms + condoomautomaten aan o.a. Stichting Lobi, dit om haar werk ten aanzien van voorlichting te vergemakkelijken. Belangrijk is dat de automaten regelmatig bijgevuld worden, zodat er ten allen tijden anoniem en goedkoop condooms kunnen worden verkregen voor het mogelijk maken van veilige sex.

Sponsort u de volgende vulling? Word lid voor 1 euro of meer per maand. Het streven is om genoeg condooms per maand te verzenden zodat de automaten gevuld blijven.

Voor het filmverslag van AANEEN in Suriname, plaatsen condoomautomaten, zie graag: hier en hier

Wat Wanneer Waar Wie
144 condooms vulling voor de condoomautomaten+1210 condooms 22 Maart 2017 Stichting Lobi AANEEN & AHF

Schuiven naar boven
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping