‘Meerstemmige geschiedenissen rond het Makassarplein’

In het kader van 150 jaar Afschaffing Slavernij organiseert AANEEN i.s.m.
In Concreto een bijzondere expositie:

‘Meerstemmige geschiedenissen rond
het Makassarplein’

Wie kent het eiland Nias? Of de plaatsen Makassar en Gorontalo?

De tentoonstelling ‘Meerstemmige geschiedenissen rond het Makassarplein’ maakt het koloniale verhaal achter deze straatnamen zichtbaar. Welke sporen heeft dit verleden achtergelaten in ons leven hier en nu? Naast foto’s uit voormalig Nederlands-Indië bevat de tentoonstelling ‘meerstemmige geschiedenissen’: verhalen van Amsterdammers met Oost- of West-Indische wortels en verhalen van de huidige, multiculturele bewoners van het plein. Wat zijn de raakvlakken?

Om 15.00 uur verricht Andrée van Es, wethouder Participatie, Burgerschap en Diversiteit de opening en zal Herman Keppy rond 15.45 uur een inleiding houden langs de levenslijn van zijn vader, de opa van één van de deelnemers. Daarna, rond 17 uur is er de mogelijkheid om deel te nemen aan een maaltijd met deelnemers en publiek in Rumah Kami, Makassarplein 1. De kosten daarvan zijn € 7,50 p.p. en er is slechts een beperkt aantal plaatsen, dus aanmelding via info@inconcreto.nl is aan te raden want vol=vol!

Wij hopen u zaterdag te mogen begroeten. Mede namens het Tropenmuseum, Samen Indische Buurt en stichting Buurtmuseum Indische Buurt.

Flyer-MGM
‘Meerstemmige geschiedenissen rond het Makassarplein’