Project: coroNO

Over dit initiatief

Het doel is om de inwoners van het binnenland van Suriname voor te lichten over hygiënische preventie-maatregelen tegen de verspreiding van Corona. Ook om hen van materiaal te voorzien. Er is vaak namelijk volop aandacht voor de hoofdstad Paramaribo, maar niet voor de dorpen.

Vereniging AANEEN ondersteunt Suriname vanuit Nederland sinds 1990. Daardoor heeft ze ook de nodige expertise in huis.
Corona heeft ook Suriname bereikt. Het is een wereldwijd probleem dat we met ons allen moeten aanpakken. Ieder zijn/haar deel. Het advies van de World Health Organization is duidelijk: hygiënische preventie-maatregelen zijn nu van toepassing.

De bewoners in het Surinaamse binnenland hebben behoefte aan een praktische uitleg van deze voorzorgsmaatregelen. Maar ze hebben niet genoeg geld en materiaal om deze effectief uit te voeren en om aan de maatregelen te voldoen.

CoroNO in het binnenland

In samenwerking met de Big 5 Foundation Suriname willen wij deze dorpjes van materiaal en voorlichting voorzien. Zij beheersen de expertise en knowhow van deze gebieden. De voorlichting zal in de eigen taal zijn, daar men buiten de stad een ander Surinaams spreekt dan in de stad.

AANEEN is sinds 1990 een vrijwilligersorganisatie die bestaat door de onbetaalbare kracht van mensen die geloven in een betere wereld en daar middels vereniging AANEEN hun steentje aan willen bijdragen.

Al vanaf het begin werkt AANEEN aan projecten in Suriname. Daarnaast vinden er ook projecten op de Antillen en in India en Nederland plaats. Iedereen is van harte welkom aan te sluiten.

Zorg jij er samen met ons voor dat we verspreiding van het virus tegen kunnen gaan? Doneer dan via deze link: https://onepercentclub.com/nl/initiatives/details/6892/corono

Project: coroNO